Dag 3:

Ons ontbijt eten we bij een cafeetje in de buurt. Ze hebben lekkere koffie met Italiaans ontbijt, yummie!

Daarna huren we fietsen en fietsen we van Levanto via de oude spoortunnels naar Framura, het blijkt een kilometer of 6 te zijn, die we in een half uurtje wegtrappen. We zijn zo vroeg dat we lekker kunnen door fietsen zonder slingerende fietsers die nauwelijks kunnen fietsen. Op de terugweg trakteren we ons zelf op koffie op een terrasje in Bonassola. Daar treffen we toevallig een ex-collega van Klaas. Soms is de wereld heel klein ☺

Om een uur of half 1 zijn we terug in Levanto en leveren we de fietsen weer in.

Wat nu?

We besluiten om vast de eerste dorpjes van Cinqueterra te bezoeken,  we beginnen in Vernazza. Het dorpje bestaat uit een straat met een paar zijstraatjes en een plein  bij de haven. Het is er erg druk en nadat we wat hebben we rondgekeken , eten we onze lunch op op het plein.

Daar wandelt Klaas naar Monterosso en pakt Marjan de trein.

Na een dik uur is Klaas ook in Monterosso en installeren we ons op een van de kleine strandjes, we zwemmen en luieren wat,.

Ons avondeten bestaat uit lasagne en risotto met “konijnenvoer”.

Dag 4:

Ook vandaag eerst een Italiaans ontbijt met koffie!

Daarna pakken we de trein naar La Spezia Centrale. We zoeken daarna de bushalte op voor de bus naar Portovenere. De bus zit stampvol, maar we kunnen nog mee.

Na 20 minuten staan we in het havenstad Portovenere. Een mooi plaatsje op een helling met smalle straatjes die onderling met steile trappen verbonden zijn.

We proberen of we een rondvaart kunnen vinden die om de 3 eilanden voor de kust heen vaart, maar helaas……

Als lunch kopen we en stuk quiche. Marjan heeft hier wel genoeg aan,  maar Klaas heeft nog steeds trek.

We gaan weer naar een rotspunt toe waar we vanmorgen ook zijn geweest en genieten daar van de zon en de zee.

Tegen een uur of 3 besluiten we terug te gaan naar Levanto.

We gaan naar ons appartement en pakken onze zwemspullen. Even lekker afkoelen in zee en daarna opdrogen op het strand.